Sigorta Acentası Açmanın Şartları Nelerdir?

Konusu 'Soru-Cevap' forumundadır ve Misafir tarafından 9 Ocak 2011 başlatılmıştır.

  1. Misafir

    Misafir Guest



    Bir sigorta acenteliği nasıl açabilirim eğitim seviyesi yada herhangi bir kriter varmıdır?
     



  2. BaRıŞ

    BaRıŞ New Member

    Yeni sigorta acentesi açmak isteyenlerin dikkatine
    Yeni bir acente açmak, levhaya kayıt olmak ve uygunluk belgesi çıkartmak için TOBB’a 31.12. 2009 tarihine kadar müracaat edenlerden 1000 TL 1 Ocak-30 Haziran 2010 tarihi arasında müracaat edenlerden 5000 TL 2010 Aralık’a kadar ise 7500 TL istenecek.

    Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği sigorta şirketleri ve sigorta acenteleriyle ilgili yeni kararlar aldı. Sigorta acenteliği açmak isteyenler mezuniyet ve deneyim aranacak. Ücretlendirmelerde ise 1 Ocak 2010 tarihinden sonra yüksek oranlarda artış yapılacak.

    Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Üyesi ve Sigorta Acenteleri Delegesi Necip Altok, sigorta acenteleri ve sigorta şirketleriyle ilgili bazı değişiklikler yapıldığını bildirdi. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği nezdinde yapılan sigorta acenteler delege seçimlerinden sonra oluşturulan meclis konsey üyeleri ve icra kurulunun periyodik bir şekilde toplanarak sigorta şirketleri ve sigorta acenteleriyle ilgili yeni kararlar almaya devam ettiğini belirten Altok, şu bilgileri verdi:

    “Yeni bir acente açmak için levhaya kayıt olmak ve uygunluk belgesi çıkartmak için Odalar Birliği’ne 31.12. 2009 tarihine kadar müracaat edenlerden 1000 TL, 01.01.2010 – 30.06.2010 tarihleri arasında 5000 TL, 01.07.2010- 31.12.2010 tarihleri arasında müracaat edenlerden 7500 TL istenecek.

    Acentelerin fiziki yapılaşması hakkında daha önceden bilgilendirdiğimiz gibi müstakil bir giriş, telefonu, elektriği, faksı ayrı bir ofisi olması gerekir.
    Özel ve tüzel kişiler iki yıllık ve dört yıllık bankacılık ve sigortacılık mezunu ise iki yıllık deneyim aranmayıp segem kursuna katılarak belge almaları yeterli olacaktır. Şayet bankacılık ve sigortacılık mezunu değilse iki yıl bir sigortacının yanında çalışarak deneyim kazanmış olacaklardır. Bunun dışında şayet iki yıl sigortacılık deneyimi olan ve segem kurs belgeleri mevcut kişilerde acente açmaya yetkilidirler.

    Bilinmesi Gereken Hususlar
    Mevcut acente olarak aşağıdaki hususların yerine getirilmesi veya acente olarak hepimizin bilmesi gereken konular arasındadır.
    5684 sayılı Sigortacılık Kanunu’nun 23’üncü maddesinin birinci fıkrası ‘Sigorta acenteliği gerçek veya tüzel kişilerce yapılır. Sigorta acenteliği yapmak isteyenlerin Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğince tutulan levhaya yazılı olması gerekir.

    13. fıkrası ‘Bu kanuna göre yetkili olanlar dışında hiçbir gerçek veya tüzel kişi, sigorta acenteliği faaliyetinde bulunamayacağı gibi ticaret unvanlarında veya herhangi bir belgede, sigorta acenteliği iş ve işlemleriyle uğraştığı izlenimlerini yaratacak kelime ve işaretler kullanamaz.’ Hükmünü 35. maddesinin 20. fıkrasına aykırı davrananlar 300 günden az olmamak kaydı ile adli para cezası ile,

    13 fıkrasına aykırı olarak sigorta acenteliği yetkilerini veya unvanlarını başka kişilere kullandıranlar veya söz konusu yetki ve unvanları kullananlar 500 günden az olmamak kaydıyla adli para cezası ile, sigorta acenteliği yaptığı izlenimini uyandıranlar 100 günden az olmamak üzere adli para cezası ile,
    14 fıkrasına aykırı hareket edenler ile bu fıkra gereğince sigorta acenteliği ile ilgili faaliyetlerde çalışmaması gerektiği halde çalışanlar 200 günden az olmamak kaydıyla adli para cezası ile cezalandırılır.

    Bu kapsamda,levha kaydı bulunan sigorta acentelerinin, bu yetkililerini levha kaydı bulunmayan kişilere kullandırmaları durumunda, İcra komitemize intikal eden şikayetler veya re’sen yapılacak denetimler sonucunda gerek bu yetkilerini kullandıran acenteler gerekse bu yetkilerini kullanan 3. kişiler hakkında yukarıda belirtilen yaptırımlara ve ayrıca sigorta acentelerini icra komitesi tarafından açılacak ‘Disiplin soruşturmasına’ muhatap olacaklardır. “

    Kaynak: YENİ SİGORTA ACENTESİ AÇMAK İSTEYENLERİN DİKKATİNE
     
  3. Misafir

    Misafir Guest

    sigorta acenteliği açmak istiyorum 4 yıllık işletme mezunyum ? yardımcı olursanız sevinirim. birde gelir düzeyi nasıl bilgilis olan var mı
     
  4. BaRıŞ

    BaRıŞ New Member

    Öncelikle şunu söyleyeyim, bu iş tamamen çevreye bakar. Çevren nekadar çok ve geniş ise ve tabikide ikna kabiliyetiniz işiniz okadar iyi olacaktır demektir.

    Sigorta acentesi açmak
    Sigorta Acentelerinin Faaliyetinin yürütüleceği Mekanın sahip olması gereken Fiziki Şartlar TOBB tarafından bildiri ile yayınlandı.

    Sigorta Acenteliği Faaliyetinin Yürütüleceği Mekânın Sahip Olması Gereken

    Fiziki Şartlar
    Bütün sigorta acenteleri için; münhasıran sigorta acenteliği faaliyeti yürüttükleri mekânın, müstakil bir bina veya iş merkezi içerisinde; fiziki olarak ayrılmış, müstakil bir girişe sahip, başlıbaşına kullanılmaya elverişli bağımsız bir mekân olmasına ve bunların var olduğuna dair yazılı beyanlarını ekte sunulan evraklarla birlikte en geç 31 Aralık 2008 tarihine kadar, uygunluk belgesi başvurusunda bulunduğu Odaya teslim etmeleri gerekmektedir.

    Önemle duyurulur.

    Sigorta Acentelerince Fiziki Şartlara İlişkin Olarak İlgili Oda’ya Teslim Edilecek Evraklar:

    - Münhasıran sigorta acenteliği faaliyeti yürütülen mekânın, müstakil bir bina veya iş merkezi içerisinde; fiziki olarak ayrılmış, müstakil bir girişe sahip, başlıbaşına kullanılmaya elverişli bağımsız bir mekan olduğuna dair yazılı beyan,
    - Sigorta acenteliği faaliyetinin yürütüldüğü işyerine ilişkin sigorta acentesine ait tapu veya kira sözleşmesi sureti,
    - İlgili belediye tarafından sigorta acentesi adına düzenlenmiş “İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı”nın sureti,
    - Vergi levhası sureti,
    - Sigorta acentesi adına kayıtlı elektrik, telefon, su, doğalgaz veya ADSL faturalarından en az ikisinin sureti,

    ile

    - En az 1’er adet bilgisayar, yazıcı ve faks cihazının,
    - Poliçe düzenlemeye, müşteri cari hesabını takip etmeye ve yazışma yapmaya uygun programlarının,
    - Yeterli arşivleme sisteminin,
    - İnternet bağlantısının,
    - Elektronik posta adresinin,
    - Müşteri oturma grubunun,

    bulunduğuna ve sigortacılık işlemleri için Statik IP kullanacağına dair yazılı beyan.

    Beyan Örneği

    TAAHHÜTNAME

    ……………………………… ODASI GENEL SEKRETERLİĞİNE
    Sigorta Acenteliği faaliyetini yürüttüğümüz mekânın; müstakil bir bina/iş merkezi içerisinde; fiziki olarak ayrılmış, müstakil bir girişe sahip, başlıbaşına kullanılmaya elverişli bağımsız bir mekân olduğunu; münhasıran Sigorta Acenteliği yapılan bu mekanda işletmeye ait en az 1’er adet bilgisayar, yazıcı ve faks cihazının, poliçe düzenlemeye, müşteri cari hesabını takip etmeye ve yazışma yapmaya uygun programların, yeterli arşivleme sisteminin, internet bağlantısının, elektronik posta adresinin, müşteri oturma grubunun bulunduğunu ve tüm sigortacılık işlemleri için statik IP adresi kullanacağımızı

    beyan/taahhüt ederiz. …./…./….

    EKLER:
    - Sigorta acenteliği faaliyetinin yürütüldüğü işyerine ilişkin sigorta acentesine ait tapu veya kira sözleşmesi sureti

    - İlgili belediye tarafından sigorta acentesi adına düzenlenmiş “İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı”nın sureti,

    - Vergi levhası sureti,

    - Sigorta acentesi adına kayıtlı elektrik/ telefon/su/doğalgaz/ADSL faturaları (en az ikisinin) sureti

    ( Tüzel kişi için) (Gerçek kişi için)

    Sigorta Acentesinin Sigorta Acentesinin

    Unvanı Adı Soyadı

    Acente Yetkilisinin (İmza)

    Adı Soyadı İmzası
     

Sayfayı Paylaş