Peugeot 307 1.6 HDI Comfort Genel izlenim ve teknik veriler

Konusu 'Peugeot' forumundadır ve OrKuN tarafından 20 Ocak 2008 başlatılmıştır.

  1. OrKuN

    OrKuN Active Member



    turkeyarena.com

    Peugeot 307 1.6 HDI Comfort (2006) Genel izlenim

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Peugeot'nun kompakt sınıftaki modeli 307, gösterdiği satış başarısıyla her geçen gün firma tarihinde önemli bir yere doğru tırmanıyor. İlk olarak 2001 yılında tanıtılan otomobil, 2005 baharında makyajlandı. 1.4 litre 88 HP, 1.6 litre 109 HP, 2.0 litre 140 HP olmak üzere üç benzinli, 1.6 litre 90 HP, 1.6 litre 110 HP ve 2.0 litre 136 HP olmak üzere üç de dizel motorla üretilen otomobilin teste konuk olan 90 HP'lik versiyonu ülkemize yeni ithal edilmeye başlandı.

    Karoser, iç mekan

    İlkbaharda makyaj operasyonundan geçirilerek çizgisi 407'ye yakınlaştırılan 307, beşinci üretim yılına tazelenmiş olarak başladı. Burun yapısı 407'ye benzeyen berrak camlı şişkin farlar, büyük hava girişli yeni tip tampon ve ona entegre kromajlı çerçeveye sahip sis farlarıyla yenilenen, aslanlı logosu da daha belirginleştirilen 307'nin kuyruk tasarımındaysa aydınlatma grubunun deseni elden geçirilmişti. Verdiği genişlik hissi ve kullanışlılığıyla beğeni toplayan kabindeyse temel kumandalar yerlerini koruyor.


    Motor, performans

    Günümüzde Peugeot, Citroen, Ford ve Volvo tarafından onlarca modelde kullanılan motor, turbo basıncı ve elektronik işletim yazılımına göre belirlenebilen 90 ve 110 HP'lik iki güç seviyesine sahip. İki motor versiyonu arasındaki farkları karşılaştırırsak, 90 HP'lik versiyonda hem maksimum tork, aynı devirde olmak üzere 215 Nm, hem de turbo basıncını anlık olarak arttıran overboost özelliği yok. Bu eksikliklerin götürdükleri ilk hızlanmalarda, örneğin 0-100 km/s hızlanmada 1.0 sn gibi önemsiz görünen bir değerse de (1.0 sn sportif bir otomobilde önemli olabilir ama 307 HDI ekonomi amaçlı kullanılan bir araç olduğundan önemsenmeyebilir) özellikle ara hızlanmalarda 2.0, hatta 3.0 sn'ye kadar fark yaratabiliyor. Testimizde 90 HP'lik versiyonla 0-100 km/s hızlanma değerini 11.7 sn olarak belirlememize karşın 2004 yılında 110 HP'lik 307 1.6 HDI'la yaptığımız ölçümlerde 0-100 km/s hızlanma değerini 10.7 sn olarak saptamıştık. 60-100 km/s ara hızlanma ölçümünde 10.3 sn'ye karşılık 8.3 sn, 80-120 km/s ölçümünde de 14.6 sn'ye karşılık 11.6 sn'lik değerler söz konusu. Güç ve tork eksiğiyle düşen canlılık ve son hıza ulaşma sıkıntısı da sürüşteki diğer kayıplar. Gerçekten de hantallık hissettirmese de etkileyici bir canlılık sezilmiyor. 90 HP'lik versiyon silahları sınırlanmış bir ordu gibi.


    Kullanım, konfor

    Makyaj çalışmasında süspansiyon özelliklerinde herhangi bir değişiklik yapılmayan 307, mantıklı sürüş koşullarında bilindik güven verici, stabil ve konforlu karakterinden farklı bir görüntü çizmiyor. Orta sertlikteki süspansiyonun 65 yanaklı lastiklerle yaptığı işbirliğiyle sağladığı konforsa bu sınıftaki bir araçla ilgili yüksek beklentiler kurmayan herkesi tatmin edebilecek düzeyde.


    Sonuç

    Makyajlanan 307'nin yıllardır alışılmış kullanışlılık özellikleri ve artısıyla eksisiyle kalite düzeyine eklenmiş ekonomik motor seçeneği anlamına gelen bu motor versiyonu sakin kullanıcıların tercihini bekliyor.


    Baz donanım

    ABS, AFU, elektronik fren gücü dağıtıcısı, sürücü, yolcu, yan ve perde havayastıkları, aktif ayak koruma sistemi, ön sis farları, ani frende otomatik yanan flaşörler, aktif gergili ön ve arka emniyet kemerleri, uzaktan kumandalı merkezi kilit, immobilizer, yol bilgisayarı, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, manuel klima, direksiyondan kumandalı radyo/CD çalar, elektrik kumandalı ayna ve camlar.
     



  2. OrKuN

    OrKuN Active Member

    Peugeot 307 1.6 HDI Comfort (2006) Teknik veriler
    • Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
    • Yerleşim Önde enlemesine
    • Supap/eksantrik sayısı 8/2
    • Motor hacmi 1560 cc
    • Maksimum güç 90 HP-4000 d/d
    • Maksimum tork 215 Nm-1750 d/d
    • Son hız 179 km/s
    • Şanzıman 5 ileri manuel
    • Şanzıman oranları 1-3.46, 2-1.89, 3-1.15, 4-0.82, 5-0.66, geri: 3.33
    • Son dişli oranı 3.79:1
    • Aktarma Önden çekiş
    • Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
    • Lastikler 195/65 R15
    • Tüketim (fab. ver.) 4.3/4.9/6.1 lt/100 km
    • Depo kapasitesi 60 lt
    • Dönüş çapı 11.1 m
    • Boş ağırlık 1231 kg
    • Bagaj hacmi 340/1330 lt
    Hızlanma
    • 0-50 km/s 4.0 sn
    • 0-100 km/s 11.7 sn
    • 0-130 km/s 22.2 sn
    • 0-400 m 18.0 sn
    Ara hızlanma
    • 60-100 km/s (4. viteste) 10.3 sn
    • 80-120 km/s (5. viteste) 14.6 sn
    Tüketim
    • Tüketim (lt/100 km) / Menzil (km) 5.8/1034
    İç gürültü (dB(A))
    • 50 km/s 60
    • 100 km/s 66
    • 130 km/s 68
    • Fren mesafesi 39 m
    Ölçüler
    • Uzunluk 4212
    • Genişlik 1746
    • Yükseklik 1510
    • Aks mesafesi 2608
    Artı Özellikler
    • + Güvenlik donanımı, geniş kabin, kullanım ergonomisi, büyük bagaj, yakıt ekonomisi
    Eksi Özellikler
    • - Sık vites düşürme gereği, direksiyon hassasiyeti
     

Sayfayı Paylaş