Tüp Bebek Günahmı

Konusu 'Sorularla İslam' forumundadır ve EmRe tarafından 10 Aralık 2013 başlatılmıştır.

  1. EmRe Well-Known Member


    Tüp Bebek Günah mı Diyanet

    Tüp bebek bir tedavi yöntemidir. Normal yollardan çocuk sahibi olamayan çiftler aşağıdaki linkte belirtilen şartlara uymak kaydıyla tüp bebekle çocuk sahibi olabilirler. Tedavi olmayıp kaderlerine razı olmaları diye bir şey söz konusu değildir. Tedavi olmak da kaderin bir gereğidir.

    Allah bir dert vermişse mutlaka devasını da vermiştir. Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:

    Üsâme b. Şerîk radıyallahu anh’ten rivâyete göre, o şöyle demiştir: Bedeviler (Peygamberimize gelerek): Ey Allah’ın Resûlü! Hastalanırsak tedavi yoluna gidelim mi? Dediler. Resûlullah da: “Evet tedavi görün. Ey Allah’ın kulları tedavi olunuz. Çünkü Allah yarattığı her bir hastalık için mutlaka şifasını ya da devasını yaratmıştır. Ancak bir hastalık müstesnadır” buyurdular. Bunun üzerine “o bir hastalık nedir ey Allah’ın Resûlü?” dediklerinde; “O, ihtiyarlıktır” buyurdu. (Ebû Dâvûd, Tıp, 1; Tirmizi, Tıp, 2; İbn Mâce, Tıp, 1)

    Tüp bebeğin asli unsuru nikahlı karı-kocadan olacaktır.

    Bu, şu demektir: Baska kadından, yahut da erkekten alınan sperm veya yumurtadan elde edilen tüp bebekler caiz olmazlar. Çünkü bebeğin kendisi başkasından alınmadır. Birinin oğlu, kızı ötekine verilmek gibi bir sey olur bu. Eşlerin sperm ve yumurtasını belli mekanik yerlerde geliştirip yine sahiplerinin rahminden dünyaya getirmek suretiyle elde edilen tüp bebek caiz olabilir. Bu konuda Diyanet İsleri Başkanlığı Din İsleri Yüksek Kurulu'nun görüşünü "Günümüz Meselelerine Fetvalar" kitabında okumak mümkündür. Mezkur kitapta şöyle denmektedir. Sayfa (106)'dan aynen:

    Tüp bebek İslam'a gore caiz midir?

    Kadın veya eşindeki bir kusur sebebiyle, tabii ilişki ile gebeliğin gerçekleşmesi mümkün olmadığı takdirde, döllendirilecek yumurta ve sperm, her ikisi de nikahlı eşlere ait olmak (yani bunlardan biri yabancıya ait olmamak), döllendirilmiş olan yumurta, başka bir kadının rahminde değil, yumurtanın sahibi olan kadının rahminde gelişmek ve yapılan işlemin gerek anne ve babanın, gerekse doğacak çocuğun maddi, ruhi ve akli sağlığı üzerinde olumsuz bir etkisinin olmayacağı tibben sabit olmak şartıyla, normal yoldan gebe kalması ve anne olması mümkün olmayan evli hanımların, yukarıda belirtilen şartlara uyarak, çesitli tıbbi usullerle gebeliklerinin sağlanmasında, İslami hükümler açısından bir sakınca yoktur.

    Başka bir kadının yumurtası veya kocası dışında yabancı bir erkekten alınan sperm ile bir kadının gebeliğinin sağlanması ise, insanlik duygularını rencide etmesi ve zina unsurları taşıması sebebiyle (caiz) değildir.
     



Sayfayı Paylaş