Teravih Ne Demektir

Konusu 'Dini Günler' forumundadır ve ot-gu tarafından 3 Temmuz 2014 başlatılmıştır.

  1. ot-gu Genel Sorumlu


    Kısaca Teravih Ne Demek Teravih Namazı

    Teravih; Ramazan gecelerinde kılınan ve sünnet olan yirmi rekatlık namaz.

    Teravih namazının her dört rekatı sonunda bir miktar oturup istirahat edildiği için bu dört rekata bir "Terviha" denilmiştir. Bir teravih namazında beş "Terviha" vardır. Bu söz, Tervîh kelimesinden bir mastardır. Tervih ise, nefsi rahatlandırmak anlamındadır. Çoğulu "Teravih" tir.

    Teravih namazı Peygamber Efendimiz’in (s.a.v) sünnetindendir. Teravih namazı, sünnet-i müekkededir; orucun değil Ramazan ayının ve vaktin sünnetidir. Onun için, hasta ve yolcu gibi oruç tutmak zorunda olmayanlar için de teravih namazını kılmak sünnettir.

    Teravih namazı, Ramazan ayına mahsus yirmi rekâttan ibaret bir müekked sünnettir. Bu namaza Peygamber Efendimiz (s.a.v) ile dört halife (Hulefâ-i Râşidîn) devam etmişlerdir. Bu namazın cemaatle kılınması da, bir kifaye sünnettir. (Büyük İslam İlmihali - Ömer Nasuhi Bilmen)

    Hadislerde "Kıyamü şehri ramazan-ramazan ayının namazı" veya "İhyaü leyali ramazan- ramazan gecelerinin ihyası" diye anılan bu namaza, dört rek'atta bir dinlenme amacıyla biraz oturulduğundan (terviha) teravih denmiştir.

    Zaman içinde, her bir tervîhayı oturup dinlenmek yerine zikir ve salavat gibi nafile ibadetlerle değerlendirme veya ara vermeden namaza devam etme şeklinde uygulamalar ortaya çıkmıştır.

    Hülasa Peygamber (s.a.v) yalnız sekizrek`at teravih namazı kılmıştır. Fazlasını da emretmemiştir. Ancak Hz. Ömer`in zamanında yirmi rek`at kılınmış ve ondan sonra böyle devam etmiştir. Ömer`in yolu Peygamber`in yoludur. O peygamberin yoluna ters düşen bir şeyi bilerek yapmazdı. Peygamber (s.a.v): "Benim sünnetime ve benden sonra gelen Hulefa-i Raşidin sünnetine yapışınız" buyurmuştur.

    Teravih namazı sünnet-i müekkededir. Azı iki çoğu yirmi rek`attır. Ancak Medine halkının Ömer b. Adülazız`in zamanında otuz altı rek`at teravih namazı kıldığı rivayet ediliyor.

    Teravih namazını kılacak kimsenin, teravih namazına veya vaktin sünnetine veya gece ibadetine niyet etmesi ihtiyat bakımından daha uygundur. Kayıtsız olarak "namaza" veya "nafile namazına" niyet edilmesi de birçok fıkıh alimlerine göre caizdir.

    Teravih namazını, her iki rekatta bir selam vererek on selam ile bitirmek daha faziletlidir. Dört rekatta bir selam da verilebilir. Sekizde, onda veya yirmi rekatta bir selam vererek bitirmek de caizdir. Fakat böyle kılmak mekruh sayılmaktadır.

    Teravih namazı, iki rekatta bir selam verilince, tam akşam namazının iki rekat sünneti gibi kılınır. Dört rekatta bir selam verilince, tam yatsı namazının dört rekat sünneti gibi kılınır. Cemaatla kılındığı zaman, cemaat hem teravihe, hem de imama uymaya niyet eder. İmam da tekbirleri, tesmi'leri ve kıraati aşikare yapar.
     



Sayfayı Paylaş