Radyoterapi Sonrası Halsizlik, Ağrı

Konusu 'Sağlık-Genel' forumundadır ve elif tarafından 31 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. elif Moderator


    Radyoterapi Sonrası Halsizlik, Ağrı
    Radyoterapi Sonrası Halsizlik
    Yorgun ve enerjisiz hissetmek, yani halsizlik, kanser hastalarının çoğu tarafından belirtilen en yaygın yan etkidir. Bunun tam nedeni her zaman belli olmayabilir. Kan hücrelerinin sayısının azalması, uykusuzluk, ağrı, iştahsızlık da halsizliğe yol açabilir.

    Birçok kişi radyoterapinin ilk birkaç haftasının ardından yorgun hissetmeye başlar. Radyoterapi esnasında vücut iyileşmek için fazla miktarda enerji harcar. Hastalığınız ve radyoterapi için günlük seyahatleriniz ve radyasyonun sağlıklı hücreleriniz üzerindeki etkisi nedeni ile de yorgun hissedebilirsiniz. Bitkinliğiniz ve yorgunluğunuz tedavinizin bitmesinden sonra yavaş yavaş kaybolacaktır.

    Yorgun hissettiğinizde fiziksel aktivitelerinizi azaltın ve boş zamanlarınızı dinlenmeye ayırın. Bazen yürüyüş gibi hafif egzersizler yorgunluğunuzu üzerinizden atmakta yardımcı olabilir.

    Eğer tam zamanlı bir işte çalışıyorsanız aynı tempoyu korumak isteyebilirsiniz, ancak bazı hastalar radyoterapi esnasında izin kullanmayı veya çalışma saatlerini azaltmayı seçerler. Her iki durumda da aile bireylerinizden size günlük işlerinizle ile ilgili destek istemeniz önerilir.

    Ağrı Varsa Ne Yapabilirsiniz?
    Radyoterapi kendisi ağrı vermez. Radyoterapi hastalığınıza bağlı ağrının palyasyonu için kullanıldığında ağrınız belirgin olarak azalsa da bazen ağrı giderici etkisinin ortaya çıkmasında gecikme olabilir. Ağrınızı azaltmak için radyoterapi ile tedavi edilmiş bölgeye kesinlikle ısı veya sıcak kompres uygulamayın.
     



Sayfayı Paylaş