Platon Güzel Sözler

Konusu 'Diğer Mesajlar' forumundadır ve Seçkin tarafından 25 Haziran 2015 başlatılmıştır.

  1. Seçkin Well-Known Member


    Aglatırsam, alacagım para yüzümü güldürür, güldürürsem, para alacak zaman geldi mi ben aglarım.

    Aynı sanat bize aynı şeylerin bilgisini vermeli,başka bir sanat,ayrı bir sanat olduguna göre,aynı şeylerin degil, başka şeylerin bilgisini vermelidir.

    Beden ruhun mezarıdır…

    Beden terbiyesi ruhu eğitmek içindir. Bedenlerin doğrulup düzelmesi ruhun doğrulup düzelmesini sağlar.

    Bilge insanlar konuşurlar çünkü söyleyecek bir şeyleri vardır. Aptal insanlar konuşurlar çünkü bir şey söylemek zorundadırlar.

    Bilginin elde edilmesi, bizi iyiye ulaştıracaktır.

    Bilinen bir şey hakkında araştırma yapmak gereksiz, bilinmeyen bir şey hakkında araştırma yapmak imkansızdır.

    Bilirken susmak bilmezken söylemek kadar çirkindir.

    Bilirken susmak, bilmezken söylemek kadar kötüdür.

    Bir hüküm, bütün insanların aynı şekilde sarılması gereken şey değildir. Mesela ihtiyarın raksı gibi.

    Boş bir kafa, şeytanın çalışma odasıdır.

    Cesaret, tehlike karşısında akıl ve zekanın kullanılmasıdır.

    Devlet işleri, devlet içinde idare edenlerle idare edilenlerin yönetime katılmasıyla gerçekleşir.

    Doğru düşünce bilgidir.

    Dost hem iyi görünen hem de iyi olan insandır.

    Düşünmek, ruhun kendi kendine konuşmasıdır.

    Edebini kaybeden kimse kötülükten zevk alır.

    Edep sahibi yalnızca iyiliklerden zevk alır.

    Edep, devlet başkanları ve benzeri kişilerin tabiatına yerleşince bunu neticesi olarak iyilikler çoğalır, bunlar iyi olarak görülüp beğenilir. Böylece halk da bunların gerçek olduğuna inanır ve iyiliklerin kabulünde birleşir. İşte istenen istikamet budur.

    Eşcinsellik, barbarlar tarafından ve aynen büyük fikirleri kölelerinin öğrenmesi açıkça liderin işine gelmediği için felsefeyi sevmedikleri gibi, eşcinselliğin yaratma eğiliminde olduğu güçlü dostlukların ve ateşli aşkların da liderin işine gelmediği despot hükümetlerin yönetimi altında yaşayan insanlar tarafından ayıp karşılanır.

    Felsefe, doğruyu bulma yolunda, düşünsel bir çalışmadır.

    Görünen değişiyor, görünmeyen değişmiyor.

    Gözlemle,dinle,sus,az yargıla,çok sor!

    Hak ve doğrulukla galip olan şahıs faziletli şahıs, hak ve doğrulukla galip olan şehir de faziletli şehirdir.

    Hayatta göreceğiniz iş ne olursa olsun, erdem olmayınca elde edeceğiniz her şeyin, yapacağınız her işin sonunda utanç ve kötülük vardır.

    Her şeyin en mühim noktası, başlangıçtır.

    İktidar, iktidara düşkün olmayan ve iktidardan gelecek yararlara ihtiyacı bulunmayanlara verilmelidir.

    İnsana aklı kazandıracak olan şey yalnız ve yalnız edeptir.

    İnsanın kendini fethetmesi zaferlerin en büyüğüdür.

    İşlerin doğru düzgün yürümesi için şehrin halkına edepli bir başkan lazımdır.

    İyi görüp beğenen yani düzgün insan kanuna sarılır.

    Kabilecilik ailecilik kanunsuzdur, fayda sağlamaz.

    Kanun sahibinin en önemli vazifesi; gayret gösterip edebi gerçekleştirmek ve yerleştirmektir.

    Karanlıktan korkan bir çocuğu kolaylıkla affedebiliriz. Hayattaki gerçek trajedi yetişkinlerin aydınlıktan korkmasıdır.

    Kendini idare etmesini bilmeyenler, kendi yurttaşlarını yönetmek iddiasında bulunamazlar.

    Kendini yönetirsen dünyayı yönetecek gücü bulabilirsin.

    Kimseye kendinizi sevdirmeye kalkmayın, yapılması gereken tek şey, sadece kendinizi sevilmeye bırakmaktır.

    Kötülüğün yolu yakındır kolay ulaşılır ona. İyiliğin önüne ise alınteri ve vicdanı koymuştur Tanrı.

    Kötülüklerin ilki ve en büyüğü, haksızlıkların cezasız kalmasıdır.

    Küçük şeylere gereğinden çok önem verenler, elinden büyük iş gelmeyenlerdir.
    Mutluluk bilgi ile kazanılır.

    Nefsinin öğretmeni, vicdanının öğrencisi ol.

    Öğretmenlik her şeyden evvel bir tanrı sanatıdır.

    Önemli olan; hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır.

    Sadece ölüler savaşların sonunu görmüştür.

    Sorgulanmayan bir hayat, yaşanmaya değmez

    Şair, hafif kanatlı kutsal bir şeydir; ilham duymadan, kendinden geçmeden, aklı başında iken bir şey yaratamaz.

    Şehir halkı huy ve tabiat itibariyle iyi olmadıkları zamanlarda istibdat idaresine ihtiyaç duyabilir. İdareci karakter itibariyle müstebitse istibdat ozaman kötülenebilir. Köleler ve kötüler için istibdat en üstün iyiliktir..

    Şehir halkı ne kadar iyi olursa , idarecileride o kadar çok ilahi vasıfta olur.

    Terbiyenin gâyesi, insanlarda bulunan kabiliyetleri geliştirmektir.

    Yalancı degil gerçek filozoflar, şehir şehir dolaşarak, bu geçici dünya insanlarının yaşayışını yükseklerden seyrettikleri zaman, bilgisiz halkın gözünde başka kalıplara girerler.bazılarınca bir degerleri yoktur. bazılarına görede bir dünyaya bedeldirler. onlara bazen sofist, bazende devlet adamı derler; kimi zamanlarda da bir çoklarına bütün bütüne deli görünürler.
     



Sayfayı Paylaş