Meal okuma modası

Konusu 'Dini Sohbet' forumundadır ve abdulkadir tarafından 18 Ağustos 2009 başlatılmıştır.

  1. abdulkadir Well-Known Member


    Meal okuma modası


    Söz konusu dinde yenilik çabaları günümüzde de farklı görünümlerle devam etmekte. Fakat bu çabalar genellikle doğrudan, adı konularak değil, çeşitli kamuflajlar altında yapılmakta. Öyle görünüyor ki bu ciddi bir “yeniden yapılandırma” projesidir. En gözde yöntemi ise meal okumaya teşvik etmek.


    Herkesi meal okumaya yönlendiren, böylece Yüce Kitabımız’ın herkes tarafından anlaşılacağını öne süren yaklaşım, bir adım sonra, “Kur’an’dan başka kaynak yoktur, Kur’an tek başına yeterlidir. Dini anlamada ve dinî hayatı şekillendirmede meal okumak yeterlidir.” tezini öne sürüyor. İşte asıl tehlike de burada ortaya çıkıyor. Çünkü bu anlayış, Kur’an-ı Kerim’in açıklayıcısı ve uygulayıcısı olan Peygamber Efendimiz s.a.v.’i devre dışı bırakmaya kadar gidiyor. Böylece İslâm köklü bir müdahaleye maruz kalıyor. Okuyucu kendi anlayış ve aklına göre bir “İslâm” inşa etmiş oluyor.


    Meali merkeze koyan anlayış, “Kur’an’ı anlamaya doğru”, “Kur’an uyarıyor”, “Kur’an’ın temel kavramları, buyrukları” gibi şık başlıklar altında dile getiriliyor. Çağlar boyunca alimlerimizin yine Kur’an ve Sünnet’e dayanarak çıkardığı hükümler için “Bu Kur’an’da yok!” hükmü veriliyor. Mesela bir dönem TV’lerde sıkça izlediğimiz başörtü tartışmalarında kimi çevrelerin temel tezi buydu.


    Yine Allah Rasulü s.a.v.’in görüş birliği ile “sahih” kabul edilen hadis kitaplarında yer alan sözlerine şüpheyle yaklaşılıyor. Pek çok dinî hükme kaynaklık eden sahih hadis-i şerifler uydurma diye yok sayılıyor. Yine dinî hükümde asla göz ardı edilemeyecek bir kaynak olan Sahabiler, onlardan sonraki nesil olan Tâbiîn, mezhep imamları, alimler devreden çıkartılıyor. Mesele bu noktaya geldiğinde anlıyoruz ki, asırlar içinden süzülerek gelmiş Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat anlayışı yok sayılıyor. Kısaca, dinimize müdahale söz konusu.


    SEMERKAND
    Ali Sözer/Sayı.127
     



  2. pult Well-Known Member

    Sevgili abdulkadir kardeşim,doğru bir temas,ama kuran-ı kerimin meal'inde okumak lazım değilmidir nacizane görüşüm,tabiki kuran-ı kerim tilavetiyle ve okunuş ahengiyle çok güzeldir,bana kalırsa yazıda anlatılanın bir bilinçli hareket olduğu yönünde,bu durumda bir çok insan meali kendine göre yorumlayıp işi çığırından çıkarması olabilir,bu bir tehlike.
     
  3. abdulkadir Well-Known Member

    Kesinlikle mealde okunmalıdır.Konuda meal, sağlam kaynaklardan ve hadisler ışığında okunması vurgusu yapılıyor.Zaten mealsiz kuranı anlamak saçmalık olur.Ama meal okurken 2 şeye çok dikkat edilmelidir.

    1.Kuran-ı kerim'i tercüme edenin gerçekten işin ehli olması gerekir.Yani her meale itibar edilmemelidir.Bunun için eğer isterseniz birkaç alimi tavsiye edebilirim.
    2.Konuda da bahsedildiği kuran-ı kerim hadislerle anlaşılır.yani meal bize yeter deyip hadislere itibar etmemek (Allah muhafaza) dinden çıkmamıza bile sebep olur..

    Diğer söylediklerinizde hemfikirim.
     
  4. pult Well-Known Member

    abdulkadir
    Haklısınız meal'in doğru kaynaklarda okunması lazım,tabiki tavsiye ederseniz sevinirim.
     
  5. abdulkadir Well-Known Member

    Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır'ın mealini ve tefsirini okumanızı tavsiye ederim.Gerçekten işin ehlidir.


    Eğer okumak isterseniz Bediüzzaman said nursi'nin Risale-i Nur Külliyatı adlı eserinide tavsiye ederim.İmanla ilgili ayetleri tefsir etmiştir.Örneklerle ayrı bir güzellik atmıştır eserine. Dili biraz ağırdır.Ama bu sorun teşkil etmez.Osmanlıca bir sözlükle daha rahat okursunuz
     
  6. pult Well-Known Member

    abdulkadir,çok sağolun,türkiye'ye geldiğimde alacağım.
     
  7. abdulkadir Well-Known Member

    tamam inşallah.dualarınızda bizleride unutmayın.hayırlı geceler
     

Sayfayı Paylaş