Halikarnas Balıkçısı Sanat Anlayışı

Konusu 'Hakkında Bilgi' forumundadır ve Seçkin tarafından 4 Ekim 2016 başlatılmıştır.

  1. Seçkin Well-Known Member


    Cevat Şakir Kabaağaçlı veya tanınan adıyla Halikarnas Balıkçısı (17 Nisan 1890, Girit – 13 Ekim 1973, İzmir), Bodrum'a olan aşkı ile tanınan ünlü roman ve hikâye yazarıdır.

    Asıl adı Cevat Şakir Kabaağaçlı olan Halikarnas Balıkçısı 1890′da doğdu. İlköğrenimini Büyükada Mahalle Mektebi’nde, ortaöğrenimini Robert Koleji’nde yaptı (1904). Oxford Üniversitesi’nde dört yıl Yakın Çağlar Tarihi okudu, üniversiteyi orada bitirdi. İstanbul’a dönünce Resimli Ay, İnci vb. dergilerde yazılar yazdı, kapak resimleri ve süslemeler yaptı, karikatürler çizdi (1910 – 1925). Cumhuriyetten sonra asker kaçaklarıyla ilgili bir yazısı yüzünden üç yıl kalebentlikle Bodrum’a sürüldü. Cezasının son yarısını İstanbul’da geçirdikten sonra yeniden döndüğü Bodrum’da kaldı. 1947′de İzmir’e yerleşen Halikarnas Balıkçısı, 13 Ekim 1973′de bu kentte öldü. Çok sevdiği Bodrum’a gömüldü.

    Halikarnas Balıkçısı Sanat Anlayışı Nasıldı?


    Halikarnas'a olan sevgisi ve bunu tüm eserlerinde dile getirmesi yüzünden Halikarnas Balıkçısı mahlasını kullanan Cevat Şakir Kabaağaçlının eserlerinde ve sanat anlayışında deniz önemli bir yer tutar.

    Romanlarında olduğu gibi öykülerinin konularını da Ege ve Akdeniz yöresinden almıştır.Denizle ilgili öykülerinde, balıkçıların denize olan bağlılıkları, deniz sevgisinin üstünlüğü, deniz insanlarının varlıklı olanlarca sömürülüşü, denize duyulan özlem gibi konuları işlemiştir.

    Öykülerinde kara insanlarıyla ilgili konulara da yer veren yazar, yoksul halkın sömürülmesi, köy ağalarının baskısı, baskıya karşı çıkış, köylünün bilgisizliği, köylü kızların törelere başkaldırısı, boş inanışlar gibi genelde köy romanı yazarlarının eğildikleri konuları ele almıştır. Kimi öykülerinde de yalnızca doğayı anlatır.
     



Sayfayı Paylaş