Din ve Dindar İçin 2 Büyük Tehlike

Konusu 'Dini Sohbet' forumundadır ve abdulkadir tarafından 31 Temmuz 2008 başlatılmıştır.

  1. abdulkadir Well-Known Member


    Din ve Dindar İçin 2 Büyük Tehlike

    [​IMG]

    Kur'an-iKerim, "Yaratan bilmez mi?" buyurur. Nasil bir aleti yapan onu en iyi bilen ise ve aleti kullanan, onu yapanin hazirladigi kilavuza gore o aleti kullaniyorsa, bunun gibi, elbette insani da en iyi ve kusursuz bilen onu Yaratan'dir ve dolayisiyla insan, ancak Yarataninin kendisi icin gonderdigi kilavuza gore bir hayat surmekle varlik gayesini gerceklestirebilir.

    Insani en iyi ve kusursuz bilen Allah'in insan icin gonderdigi yasama kilavuzu olan Kur'an'da iki husus cok belirgin bicimde dikkat cekmektedir. Bunlardan biri, Islam'da korku - umit dengesi seklinde bir prensibe vucut veren tesvik etme veya ragbet verme ile sakindirmanin surekli bir arada gitmesi, digeri ise Muslumanlarin en zor sartlar altinda ve akil almaz iskencelere maruz kaldiklari donemlerde bile onlara yapilan kesin galibiyet va'dini ic ihtilaflar konusunda uyarmanin takip etmesidir.

    Evet, dunya uzerinde Allah'in Dini'ni gercekten ve butun samimiyetiyle temsil ve onu Sunnet cizgisinde teblig eden tek bir insanin bile varligi, o Din'in ve insanligin geleceginin garantisi gibidir. Allah, hadiseleri o kisiye ve Din'in gelecegine gore yonlendirir. Tarihte hep boyle olmus ve butun peygamberler kavimleri icinde, "Ben size, Allah tarafindan gonderilmis her bakimdan guvenilir bir elciyim. O halde, (benimle gonderdigi Mesaji konusunda) Allah'a karsi gelmekten sakinin ve bana itaat edin!" diyerek tek baslarina ortaya ciktiklari gibi, butun dini tecdit veya ihya hareketleri de yine tek kisi ile baslamistir. Zor sartlarda peygamberlerin etrafinda kumelenen, dini tecdit hareketlerine omuz veren insanlar, daha sonra kolay donemlerde, Kur'an'in israrla uzerinde durdugu uzere bagy, yani haset ve rekabetten kaynaklanan tecavuz sebebiyle birbirlerine dusmuslerdir. Peygamber Efendimiz'in vefatindan 20 yil sonra ortaya cikan ihtilaflar, Allah'in pek cok acidan ayrica uzerinde durulmasi gereken bir rahmeti olarak bazi onemli ve guzel neticeler vermisse de, Islam'da adalet-i mutlakaya dayanan idarenin, hilafet-i tammenin adalet-i izafiyeye dayanan nakis hilafete veya saltanata donusmesine yol acmis ve artik "kirilan fitne kapisi" bir daha kapanmamistir. Iste bu ic ihtilaflar, Din ve dindar icin asil iki buyuk tehlikeden biridir.

    Gercek dindarlaribekleyen ikinci buyuk tehlike ise dunyevilesmedir; buna, bir yazarin bir gazetede yayinladigi diziden sonra davet edildigini belirttigi bir toplantida gordugu manzara karsisinda, "(Artik bazi Muslumanlar) inanc ile yasam tarzinin arasina cizgi cekiyorlar" seklinde ifade ettigi gibi, iman ile hayati birbirinden ayirma da diyebiliriz. Iste, inanc ile hayat arasina cekilen cizgidir ki, tarihte Hz. Isa'nin pak ogretisinde kendisinden hemen sonra baslayan itikadi degisimin sorumlusu olmustur. Din'de hayat tarzini belirleyen ahkam, Bediuzzaman hazretlerinin benzetmesiyle, bedene gore cilt ne ise dine gore odur. Cildi soyulan bir insanin hayati organlari dis tesirlerin altinda ne kadar yasayabilirse, ahkamdan kopmus din de bir insanin kalbinde o kadar kalabilir. Ayrica, o dine baglilik, yani iman, itikat bir iddiaya donusur ve bundan da bagnazlik ve baskalarina dusmanlik cikar. O dinin mensubu, imanin ahkama ruh olamadigi, yani dini yasamanin folklora, adete donustugu durumlardaki gibi, artik dinine olan muhabbetiyle degil, baska dinlere ve din mensuplarina olan dusmanligiyla yasar.

    Misyonuna basladigi donemde kendilerine gonderildigi topluluk tamamen maddilestigi, dunyevilestigi icin Hz. Isa, Din'in manevi-ruhi boyutuna diger peygamberlerden cok daha fazla vurgu yapmis ve "Dar kapidan girin, genis kapidan giren helak olmustur. Eskiden, 'Zina etmeyeceksiniz; hirsizlik yapmayacaksiniz' denildigini isittiniz. Ben derim ki, bir baska kadinla hayalinde zina eden onunla zina etmistir; bir baskasinin malina goz koyan, onu calmistir" buyurmus, yani hayalin bile fisktan korunmasi ihtarinda bulunmustur. Islam'in ahir zamandaki temsiliyle ilgili olarak hadis-i seriflerde ona izafeten Mesihiyet'in one cikarilmasinin anlamini herhalde bir de bu noktada dusunmek gerekiyor.

    [​IMG]

    Allah hepimizi bu tehlikelerden korusun...
    AMIN!
     



Sayfayı Paylaş