TurkeyArena
TurkeyArena | Sayfanızı Da Tanıtın

Geri git   TurkeyArena > Lise Dersleri > Fizik

Albert Einstein Buluşları, İcatları

Fizik icinde Albert Einstein Buluşları, İcatları konusu , Albert Einstein Buluşları Albert Einstein (14 Mart 1879 - 18 Nisan 1955) , Yahudi asıllı Alman teorik fizikçi. Buluşları Einstein'ın fizik alanındaki çalışmaları modern bilimi büyük ölçüde etkiledi. Bu teori ...

Cevapla

LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-01-2011, 02:04 PM   #1 (permalink)
Super Moderator

RüzGaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üyelik tarihi: Aug 2007
Yaş: 25
Mesajlar: 13.646
Sponsor Bağlantılar
Standart Albert Einstein Buluşları, İcatları

Sponsor Bağlantılar

Albert Einstein Buluşları

Buluşları
Einstein'ın fizik alanındaki çalışmaları modern bilimi büyük ölçüde etkiledi.
Bu teori üç bölüme ayrılır:
  1. Newton mekaniğinin uygulanabildiği alanı kısıtlayan ve kütle ile enerjinin eşdeğerli olduğunu öne süren Özel Görelilik (1905);
  2. Eğrisel ve sonlu olarak düşünülen dört boyutlu bir evrene ait çekim teorisini veren Genel Görelilik (1916);
  3. Elektro-manyetizma ve yerçekimini aynı alanda birleştiren daha geniş kapsamlı teori denemeleri.
İlk iki teorinin geçerliliği atom fiziği ve astronomi alanında yapılan deneylerle çok başarılı bir biçimde sınanmıştır; çağdaş fiziğin temel taşları arasında yer alırlar. Einstein atom ile ilgili olarak: "Ben atomu iyi bir şey için keşfettim,ama insanlar atomla birbirlerini öldürüyorlar." demiştir. Ayrıca birçok kişinin ilgisini çeken "Neden Sosyalizm?" adlı yazısı Monthly Review adlı aylık dergisinin, ilk sayısının, ilk yazısıdır.

EVRENİ KAĞIT ÜSTÜNDE ÇÖZMÜŞTÜ
Mount Wilson Tepesi’nde baharı anımsatan güneşli bu ocak gününde, 51 yaşındaki Einstein, büyük bir zevkle dünyanın en büyük teleskobunu kurcalıyordu. Oyun oynayan bir çocuk gibi, ev sahiplerinin dehşet dolu bakışları altında teleskopun iskelesine tırmandı. Einstein’ın yanında eşi Elsa da vardı. Kendisine, dev teleskopun evrenin yapısını belirlemek amacıyla kullanıldığı söylendiğinde Elsa şu yanıtı verdi: “Öyle mi, eşim Albert aynı işi bir kağıt parçası üzerinde yapıyor.”

Einstein, Hubble’ın kozmik genişlemeyi teleskop gözlemleriyle saptamasından henüz yıllar önce, evrenin genişlemesini kuramsal olarak Genel Görecelik Kuramı’nda tasarlamıştı. Gözlemlerde uzaya atılan her bakışın ucu dönüp dolaşıp Einstein’ın teorisine varıyor.

EİNSTEİN BUZDOLABI DA İCAT ETMİŞTİ
Olağanüstü bir teorisyen olduğu kadar tamirciliğe de meraklı olan Einstein, dönemin yeni mekanik buzdolaplarının gürültüsünden hiç hazzetmiyordu. Berlin’deki bir ailenin hatalı contalardan sızan toksik soğutucu yüzünden can verdiğini öğrenince, hemen kolları sıvadı. Budapeşteli genç bir fizikçi olan Leo Szilard ile bir beyin fırtınası yaptı. İkili 1930’da oynak parçaları olmayan, elektrik gerektirmeyen ve soğutucuyu sabit, güvenli bir basınçta dolaştıran bir buzdolabı için patent aldı.

EİNSTEİN’IN BUZDOLABI ÜRETİLEMEDİ
yarattıkları tasarım standart buzdolaplarının sızıntıya yatkın ve gürültülü mekanik kompresörünü devre dışı bıraktı. Einstein ve Szilard bunun yerine marifetli bir pompa koydu. Einstein’ın sözleriyle aktarmak gerekirse, bu pompanın işleyişini sağlayan “Sıvı sodyum ve potasyum karışımını hareket ettiren bir manyetik kılavuz alanının yaratıldığı değişken elektrik akımıdır. Bu karışım bir kasa içinde değişken yönlerde hareket eder ve pompanın pistonu işlevini görür. Böylece soğutucu madde mekanik yoldan sıvılaşır ve yeniden buharlaşmasıyla soğuk yaratılır.”

Bu tasarım elektrikle çalışmaktaydı, ama iki fizikçi sadece ısının ya da su basıncının çalıştırdığı varyantları da ortaya koydu.

Sessiz çalışan bu buzdolabı hiç bakım da gerektirmeyecekti. Ne var ki, asla üretilmedi. Araya 1929’da tüm dünya ekonomilerini sarsan Büyük Bunalım’ın finansal zorlukları girdi ve daha az tehlikeli soğutuculara dayanan yeni teknolojilerin bulunması Einstein-Szilard modelini geçersiz kıldı.

RüzGaR isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Sponsored Links
Cevapla
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.turkeyarena.net/fizik/39794-albert-einstein-buluslari-icatlari.html
Konuyu Başlatan For Type Tarih
albert einstein icatları — Yandex: 90 bin sonuç bulundu This thread Refback 02-04-2013 07:43 PM
albert einstein icatları — Yandex: 85 bin sonuç bulundu This thread Refback 06-03-2013 06:36 PM
albert einstein buluşları — Yandex: 82 bin sonuç bulundu This thread Refback 24-02-2013 08:58 PM
Yandex This thread Refback 20-02-2013 01:01 PM

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar son Mesaj
Albert Einstein Yaptığı Çalışmalar gladyator Güncel Konular 0 27-06-2012 12:44 PM
Albert Einstein Mantık Soruları gladyator Güncel Konular 0 12-05-2012 04:09 PM
Albert Einstein Anıları gladyator Güncel Konular 0 12-05-2012 04:00 PM
Albert Einstein İnsanlığa Hizmetleri isKenDeR Sosyal Konular 0 02-04-2012 02:08 PM
Albert Einstein'in Çocukluğu Hakkında Bilgi Misafir Soru-Cevap 1 05-01-2011 05:40 PM

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık

Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 06:47 AM .